Update corona-maatregelen

18 oktober 2020 10:45

Maatregelen per 14 oktober 22:00u:

Het kabinet heeft dinsdagavond 13 oktober wederom extra maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze extra maatregelen gaan in vanaf woensdag 14 oktober 22:00u en gelden vooralsnog voor de komende vier weken. Voor het voetbal betekent dit op hoofdlijnen:

- Alle amateurcompetities worden voor de komende vier weken stilgelegd.
- Seniorenteams mogen alleen trainen in groepen van vier personen en met onderling 1,5 meter afstand.
- Voor jeugdteams geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training. Zij mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging.
- Alle kantines en kleed- en doucheruimtes blijven gesloten.
- Geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie.

Vanwege de aanvullende corona-maatregelen is de competitie voor minstens 4 weken stilgelegd. Alle jeugdwedstrijden zijn dus ook afgelast, maar in tegenstelling tot bij de senioren kan er door de jeugd wel gewoon getraind worden. De kleedkamers zijn voorlopig op slot en nog steeds zijn toeschouwers niet welkom.

Voor de senioren wordt nader bekeken of en zoja op welke wijze er in groepjes van max. 4 personen met de onderlinge afstand van 1,5 m. getraind kan worden.

We houden jullie op de hoogte via onze website, daarnaast wordt er op de website van de KNVB regelmatig updates geplaatst: https://www.knvb.nl/themas/coronavirus

Voor nu wensen we jullie allemaal veel sterkte en hopen dat iedereen gezond blijft! We hopen jullie allemaal weer snel te kunnen zien op de velden of langs de lijn.