Veerkrachtig Froombosch toont twee gezichten

v.v. Froombosch 2

GVAV-Rapiditas 4 (zon)

22 september 2019 10:00

1-2 Frank (assist Herman)
2-3 Michael (assist Alex)
3-3 Dennis H. (penalty)

Eindelijk begon zondag 22 september de competitie weer. Onze eerste wedstrijd in de 5e klasse was tegen GVAV Rapiditas 4. Voor alle teams in deze competitie geldt dat we geen flauw idee hebben hoe sterk ze zijn, maar dat geldt andersom natuurlijk ook.

Het weer was prachtig en het veld lag er perfect bij. Ondanks een aantal afwezigen konden we met 14 man sterk aan de wedstijd beginnen. De startelf zag er als volgt uit:
Doel: Rob van D.
Verd: Johan, Fokko, Michael, Dennis P.
Midd: Arnold, Simon, Alex
Aanv: Dennis H., Herman, Frank

Om 10.00 uur (nieuwe aanvangstijd van het 3e... eh sorry 2e) floot Josh af voor het begin. De eerste helft waren de mannen uit de stad sterker zonder dat ze tot echte kansen kwamen. Eigenlijk was de eerste mogelijk voor Froombosch nadat Dennis Hofman op rechts weggestuurd werd en Alex net niet tot afronding kon komen. Froombosch speelde slordig, met veel foutieve passes. Ook hadden we moeite met hun opkomende verdedigers. Vlak voor rust gaat het mis. Nadat we met 10 man zijn komen staan na een pittige overtreding van Dennis Prins, schiet de nummer 7 van GVAV de bal vanuit een corner in de kruising: 0-1.

Niet veel later combineren de stadjers naar de 0-2 en gaan de boys van Froombosch met de nodige frustratie en huiswerk de kleedkamer in.

De tweede helft laat een heel ander 2e zien. GVAV wordt veel meer teruggedrongen en al snel valt de 1-2. Dennis Hofman geeft voor waarna Frank en Herman op onnavolgbare wijze een één-tweetje opzetten die door Frank met een droog schot in de korte hoek wordt bekroond. Na afloop bleek dit het oudste (qua leeftijd) één-tweetje te zijn uit de historie van VV Froombosch, namelijk 110 jaar....

Froombosch kreeg weer hoop, maar kreeg even later de deksel op de neus! Uit (weer) een corner schoot de attente nr 7 knap binnen: 1-3. De trainer van GVAV dacht de 3 punten al te kunnen meenemen naar de stad, althans dat zei hij tegen onze Piet. Piet wist natuurlijk wel beter, want wij geven niet zomaar op en waren we bovendien wat fitter dan onze stadse vrienden.

Twintig minuten voor tijd krijgt Alex de bal op links, hij ziet Michael de vijandelijke 16 insprinten en passt de bal waarna Michael keurig afrondt en de aansluitingstreffer laat noteren: 2-3. En er is nog tijd!

Op een gegeven moment liepen de gemoederen hoog op en kreeg een GVAV'er nog een gele kaart vanwege een kopstoot. Met een man meer ging Froombosch op zoek naar de gelijkmaker, maar kwamen echt grote kansen niet meer voor. Dan vlak voor tijd combineert Froombosch in de zestien en maakt een van de verdedigers hands! De goed leidende Josh kan niet anders dan naar de strafschopstip wijzen. Niet veel later schiet Dennis Hofman de bal kiezelhard hoog in het doel, 3-3.

Niet veel later is het afgelopen. 3-3 na een 0-2 achterstand is knap, al had ik het gevoel dat we drie punten hadden kunnen pakken. Een wedstrijd met twee gezichten; de eerste helft matig, de tweed prima. Derk Hofman nog bedankt voor je inzet vandaag!

Volgende week weer tegen Stadjers, namelijk Groen Geel. Aanvang: 11.00 uur.

Sportieve groet,

Froombosch 2