Wedstrijdverslag MOVV JO8-1 - v.v. Froombosch JO8-1

MOVV JO8-1

5 oktober 2019 10:15

MOVV JO8 -Froombosch JO8 Op zaterdag 5 oktober staat de derde competitiewedstrijd voor de jeugd van Froombosch op het programma. Helaas is de selectie geplaagd door een flinke ziekenboeg en kunnen we met maar 4 spelers af reizen naar Midwolda. Aangekomen bij onze tegenstander blijkt dat hun wel over een ruime selectie van 9 jongens en meisjes te beschikken. Om ons tegemoet te komen gaat MOVV met 5 spelers van start.Ondanks we de wedstrijd met eenondertal starten krijgt Stef al snel de eerste kans van de wedstrijd, helaas resulteert het niet in een doelpunt.MOVV komt even later met een antwoord en krijgt ook een kans.

Ondanks MOVV met een speler meer in het veld staat is Froombosch  niet de onderliggende partij, sterker nog Froombosch heeft het overwicht op het veld. En al snel krijgt C-jay de tweede kans van de wedstrijd om de score te openen eerst gaat de bal er niet in. Even later kan C-jay de score wel openen en staat Froombosch met 0-1 voor. MOVV heeft echter snel een antwoord en maakt gelijk. Snel neemt Froombosch het initiatief weer over. Fabian staat achterin zijn mannetje en paktveel ballen af en zorgt dat de ballen weer snel naar voren gaan.Dit zorgt dat Froombosch enkele kansen krijgteen keer via Stef en even later schiet C-jay de bal tegen de paal.

Uiteindelijk zorgt Stef dat Froombosch opnieuw op voorsprong komt het is 1-2. De vermoeidheid begint nu wel parten te spelen en MOVV komt er nu wat meer uit en komt met een goed schot dezewordt goed tegengehouden door Ian. Helaas wordt op slag van rust toch de gelijkmaker gemaakt en gaan de beide ploegen met een ruststand van 2-2 aan de ranja.Na de rust komt MOVV met  6 spelers het veld op en lijkt de tegenstander gebrand op een overwinning. Dat de tegenstander nu met 2 spelers meer op het veld staat is voor de jongens van Froombosch wel eenpittige opgave en dit zorgt er dan ook snel voor dat de tegenstander met twee doelpunten uitloopt.

Het lijkt dan een uitzichtloze situatie voor de meeste mensen,met twee man minder en twee doelpunten achter, maar niet voor de jongens van Froombosch! Ze zetten even flink aan en weten door 2 doelpunten van C-jay de stand weer gelijk te trekken. Dit is natuurlijk een hele goede prestatie van de ploeg! De6 vantegenstander komen echter snel weer op eenvoorsprong. Froombosch komt met een laatste krachtsinspanning via een doelpunt van C-jay toch nog op een 5-5 gelijkspel.

Een hele wedstrijd in ondertal spelen heeft er voor gezorgd dat de laatste krachten van de jongens weg waren gevloeid. MOVV kon uiteindelijk door de overtalsituatie de 5-5 nog ombuigen naar een 8-5 overwinning. Na de wedstrijd mochten de jongens ieder nog 2 strafschoppen nemen.Na de wedstrijd kregen de jongens nog een ijsje aangeboden door de tegenstander. Bij deze een groot compliment voor de jongens van de JO8de drive waarop ze de wedstrijd hebben gespeeld! Ondanks ze een hele wedstrijd in ondertal hebben gespeeld hebben ze voor elke meter gestreden enook nog een heel goed resultaat neergezet.