Froombosch JO8 neemt 3 punten mee naar huis na spectakelstuk

Muntendam JO8-1

16 november 2019 10:30

Muntendam JO8 – Froombosch JO8

Zaterdag 16 november staat er een uitwedstrijd tegen Muntendam op het programma. Het was deze morgen wel weer behoorlijk fris maar gelukkig was het wel droog. De jongens moesten dus flink bewegen om warm te blijven. Omdat we de wedstrijd zonder wisselspelers moeten spelen zal dit geen probleem opleveren.

Na het eerste fluitsignaal laat Froombosch direct zien dat ze er zin in hebben en zoeken direct de aanval. Al snel komt de eerste kans voor Menoah. Maar even later opent C-jay de score. Na nog een poging van C-jay die naast gaat komt Muntendam op gelijke hoogte. Maar Froombosch zoekt meteen weer de aanval en uiteindelijk kan Menoah de bal in het doel lopen en staat Froombosch weer op voorsprong. De voorsprong wordt door C-jay vergroot naar 1-3. Muntendam komt even later met een antwoordt en schiet goed in, maar deze inzet wordt goed door Ian tegengehouden. De voorsprong wordt door C-jay verder uitgebreid. Maar Muntendam weet even later de aansluitingstreffer in te schieten. Ian weet door een goede redding in eerste instantie te voorkomen dat Muntendam verder inloopt. Maar even later loopt Muntendam verder in en komt terug op 3-4. Ryan krijgt een kans om de voorsprong te vergroten maar deze inzet ging helaas voorlangs. Muntendam weet even later wel te scoren. Menoah probeert nog om met een voorsprong de rust in te gaan maar deze inzet eindigt tegen de paal. Muntendam weet op slag van rust nog wel te scoren en zo gaan we uiteindelijk met een achterstand de rust in.

In de rust wordt iedereen op scherp gezet en wordt de ploeg er op gewezen dat er ondanks de achterstand er nog veel mogelijkheden liggen. Er wordt dan ook van iedereen gevraagd om er weer volledig tegen aan te gaan. Deze boodschap is goed binnen gekomen en de aanval wordt direct gezocht. Muntendam probeert dan de aanval te onderbreken door een overtreding, hierdoor krijgt Froombosch een vrije trap op een mooie locatie.  Deze vrije trap wordt vervolgens hard door C-jay in het doel geschoten. Even later weet C-jay Froombosch weer op een voorsprong te zetten. Stef heeft nog mooie dribbel in huis en gaat het halve veld over en slalomt tussen de verdediging door maar eindigt echter op de keeper. Muntendam weet even later wel te scoren en komt zo weer op een gelijke hoogte. Ryan veroverd op het middenveld de bal en gaat naar het doel van Muntendam maar krijgt de bal niet tussen de palen. Even later weet Menoah nog wel te scoren en zo komt er een mooie 6-7 eindstand op het scorebord. En heeft JO8 van Froombosch de eerste driepunter op vreemde bodem te pakken.