Noordster te sterk voor Froomboch

2 november 2019 9:30

A. Post

Froombosch JO8 – Noordster JO8

Op zaterdag 22 november staat er een thuiswedstrijd tegen Noordster op de planning. Deze ploeg heeft deze competitie nog maar 1 wedstrijd verloren en beschikte over een sterke en ruime selectie.

Noordster begon direct sterk aan de wedstrijd en had al snel de eerste kans. De eerste kans resulteert nog niet in een doelpunt, maar al snel open de gasten de score en komen al snel op 0-2 voorsprong. Het eerste antwoord komt van Stef maar weet de eerste kans niet om te zetten naar een doelpunt.  Even later komt Noordster snel met een antwoord maar Ian brengt nog redding door de bal goed tegen te houden. Maar de tegenstander blijft aandringen en weet deze score uit te breiden naar 0-4 Maar er komt dan een fase dat Froombosch een beetje grip op de wedstrijd krijgt en Stef komt met een antwoord en schiet de 1-4 binnen. Even later verkleind C-jay de achterstand door een mooie knal in de kruising en zo komt Froombosch terug tot een 2-4 achterstand. Ryan komt er even later ook door en krijgt ook nog een mooie kans helaas gaat  de bal niet in het net. Stef en C-jay combineren later tussen de verdediging van Noordster door komen mooi voor het doel, helaas was deze mooie aanval niet bekroond met een doelpunt. Noordster krijgt weer meer vat op de wedstrijd en de bal komt steeds meer in de buurt van het doel van Froombosch en krijgt een beetje hulp door een beetje een ongelukkig zelfdoelpunt van Froombosch. Fabian probeert de achterstand te verkleinen en heeft een mooie kans deze gaat er helaas niet in. C-jay weet voor de rust de stand nog naar een 3-5 te brengen. Ryan probeert de achterstand voor de ranja nog verder te verkleinen maar helaas gaat de inzet niet tussen de palen.

Na de rust heeft Noordster het team helemaal omgegooid en heeft uitgebreid gewisseld en heeft 4 verse spelers ingezet. Deze verse spelers blaken nog volop van energie en weten de jongens van Froombosch totaal te overrompelen en weten al snel 5 keer achter elkaar te scoren. Zo staan de jongens al snel tegen een bijna onoverbrugbare achterstand. Er komen nog wel een aantal kansen voor Froombosch maar het zit in de tweede helft niet mee en alle ballen vallen net verkeerd en zijn vaak een prooi voor de keepster van Noordster. Ook een invalbeurt van Wessel kan de kansen van Froombosch niet meer keren. Het is wel fijn dat Wessel de jongens van de JO8 wil ondersteunen. Maar helaas was Froombosch niet in staat om nog te scoren in de tweede helft.  Uiteindelijk was Noordster veel te sterk en is er uit eindelijk een 3-15 eindstand.

Kortom het was een wedstrijd met twee gezichten, een eerste helft waar een veerkrachtig Froombosch goed terug komt van een achterstand, en een tweede helft waar de tegenstander met een hele grote selectie (fysiek en in aantal) de wedstrijd om weet te buigen en Froombosch volledig overrompeld.