Froombosch JO8 bekert tegen ZNC

ZNC JO8-1G

18 september 2019 18:00

Op dinsdagavond staat voor de jongste jeugd van Froombosch meestal een training op het programma. Maar 17 september staat er een wedstrijd tegen ZNC op het programma

De gasten starten de wedstrijd een stuk scherper dan de jeugd van Froombosch en zetten de 0-1 op het scorebord. Hierna krijgt Mathias een kans om de wedstrijd in evenwicht te brengen maar de keeper staat dit in de weg. Toen was de scherpte bij Froombosch even helemaal weg. Toen was ZNC met 5 doelpunten achter elkaar flink uitgelopen en stond Froombosch direct op een dikke achterstand.

Na de time out in de eerste helft en een paar instructies komt er wat meer rust in de ploeg. Er komt nog wel een tegen treffer komt maar nu speelt Froombosch met een wat meer vertrouwen en komt er een kans van Fabian die helaas naast het doel komt. Even later kreeg Stef op het middenveld de bal te pakken en kon door naar het doel En zette de 1-7 op hét scorebord! ZNC had hierop een antwoord en maakte er nog 1-8 van. Een laatste kans voor de rust van C-jay werd helaas nog tegen gehouden door de keeper.

De tweede helft leek er een heel andere ploeg op het veld te staan, de jongste voetballer van de club komt in het veld! De tegenstander had niet verwacht dat Wessel zijn eerste minuten voor de JO8 zou gaan maken. Of zijn jeugdig enthousiasme er voor zorgt dat Froombosch de tweede helft begint met twee kansen van Stef en van Ryan is moeilijk te zeggen, maar de kansen wel goed voor het vertrouwen van de ploeg. Helaas weet ZNC het doel wel twee keer te raken. Ryan heeft vervolgens nog twee counters in de benen en stuit een op de keeper en raakt een keer het zijnet.

De time out wordt gebruikt om een keeper wissel door te voeren en gaat Mathias het doel verdedigen en gaat Ian in het veld. Ian kan met zijn loop vermogen het spel verder oprekken en zo krijgt Stef de ruimte om twee keer gevaarlijk voor het doel te komen. En een bal leek er ook in te gaan. Ook C-jay kreeg het op de heupen en wist nog twee keer te scoren. Ondanks dat een supporter van ZNC dit nog tegen trachtte te houden. ZNC wist voor het fluitsignaal helaas nog twee keer te scoren en kwam het tot een 3-12 eindstand. Met wat geflatteerd eindresultaat kunnen we wel naar een hele goede tweede helft kijken.

Vervolgens werd er met een penaltyreeks afgesloten.

Onze dank gaat ook uit naar de vele supporters die de ploeg kwamen aanmoedigen en naar Bertus Blomsma die de wedstrijd wilde fluiten!