v.v. Froombosch JO8-1 - SJO Kroonpolder JO8-1

SJO Kroonpolder JO8-1

7 maart 2020 9:30

D. Hofman

Froombosch JO8 – SJO Kroonpolder.

Op zaterdag 7 maart stond er een wedstrijd tegen SJO Kroonpolder op het programma. De omstandigheden waren goed een stralend zonnetje en het veld lag er weer netjes bij.

De jeugd had er wel weer zin in door het was alweer een paar weken geleden dat er gespeeld was. Dit was ook direct duidelijk, nadat een aanval van de tegenstander werd afgebroken zocht Froombosch de tegenaanval en dit resulteert in een kans van Niels. Helaas is SJO Kroonpolder de ploeg die de score opent. Froombosch komt hierna gelukkig al snel op voorsprong door doelpunten van C-jay  en Niels. De ploegen zijn de hele wedstrijd goed aan elkaar gewaagd en dit komt in de score ook tot uiting als SJO Kroonpolder weer op gelijke stand komt. Voor de rust krijgt C-jay nog een kans om op voorsprong te komen maar ziet de inzet in het zijnet komen. Hierdoor gaan de beide ploegen met een 2-2 ruststand naar de ranja.

In de rust wordt er bij de jongens benadrukt dat er mogelijkheden liggen om tot een goed resultaat te komen en dat er dan wel meer overgespeeld moet worden. Na de rust wordt er direct weer voor de aanval gekozen en Menoah kreeg al snel een kans om Froombosch weer op voorsprong te zetten.  Even later combineren de jongens weer door de verdediging van SJO Kroonpolder en wordt een voorzet van Ryan door Stef over het doel geschoten. Maar Froombosch blijft aandringen en uiteindelijk weet C-jay de ploeg weer op een voorsprong te zetten.  Helaas had de tegenstander al snel een antwoord en stond het voor de derde keer gelijk. Na dat Stef een kans in de handen van de keeper zag eindigen wist C-jay Froombosch weer op een voorsprong te zetten. Kroonpolder ging weer op zoek naar een gelijkmaker maar Twan wist door een belangrijke redding te voorkomen dat dit gebeurt. Niels gaat in een uiterste inspanning nog proberen om de score nog verder uit te bouwen maar deze inzet gaat er ook niet in. En dan wordt er afgefloten en staat er een 4-3 eindstand op het scorebord.

Met de afsluitende penaltyreeks wordt ook met scherp geschoten.  Al met al kan er een prachtige voetbal ochtend worden terug gekeken met een goed resultaat.