Een doelpuntrijke wedstrijd op een stil Sportpark

HSC JO9-3JM

3 oktober 2020 9:00

HSC JO9 – Froombosch JO9

Zaterdag 3 oktober staat er weer een uitwedstrijd op het programma deze keer in Sappemeer. Door de aangescherpte maatregelen omtrent het corona virus is er helaas geen publiek toegestaan. Voor de jeugd is het echter geen belemmering om er een leuke pot voetbal van te maken.

Froombosch begint net als vorige week direct met druk te zetten op de tegenstander, dit zorgt al snel voor de openingstreffer van C-jay. De ploeg blijft druk houden en krijgt snel weer een kans maar Stef heeft het vizier nog niet op scherp staan. Maar even later weet Stef wel te scoren op aangeven van C-jay. Nadat C-jay, Stef en Menoah allemaal een kans hebben om de score op te schroeven is het uiteindelijk Ryan die wel weet te scoren. Menoah en C-jay weten voor de rust ook nog te scoren en zo gaan de ploegen met een 0-6 stand de rust in.

Na de rust is de ploeg weer scherp en neemt direct weer het initiatief en er zijn direct weer mogelijkheden nadat Stef 2 kansen en C-jay 1 kans heeft is Niels degene die de score in de tweede helft opent op aangeven van C-jay. Later komt er een hele mooie aanval vanaf de eigen helft stuurt Stef Menoah de diepte in en Menoah weet de bal weer goed aan Ryan mee te geven, en Ryan schiet de bal mooi in helaas staat de keeper van de tegenstander een treffer in de weg. Als Fabian later op het doel wil schieten wordt zijn inzet door een speler met de handen tegengehouden door deze handsbal krijgt Froombosch een vrije trap. Deze wordt door Ryan goed ingeschoten en zo komt Froombosch op 0-8. De tegenstander begint nu het geloof op een goede afloop te verliezen en Froombosch gaat door en maakt de score een nog groter, eerst schiet Niels raak en daarna C-jay met twee treffers. Vervolgens schieten Niels, Stef en Ryan nog met scherp en komt de eindstand op 0-14.

In de afsluitende penaltyreeks weet Wessel nog twee ballen tegen te houden. Het was weer een succesvolle ochtend op een stil sportpark in Sappemeer voor de ploeg uit Froombosch. Komende zaterdag staat het inhaal duel met Haren op het programma.