Doelpunten festijn in Harkstede

v.v. Froombosch JO9-1

19 september 2020 9:00

VV Harkstede JO9– VV Froombosch JO9

Zaterdag 19 september staat de wedstrijd tegen Harkstede op de planning, de ploeg uit Harkstede had in de eerste wedstrijden 2 mooie resultaten geboekt en staan bovenaan in de competitie. Het belooft voor de jeugd van Froombosch een zware wedstrijd te worden. Omdat we niet over de volledige selectie konden beschikken hadden we versterking van de jongste jeugd geregeld Jur mocht zijn debuut maken.

Nadat Froombosch de aftrap had genomen had Harkstede de bal al snel afgepakt en wist direct te scoren, al snel scoort Harkstede nogmaals en wordt het duidelijk dat Harkstede een makkelijk scoorde ploeg heeft na een kansje van Froombosch weet Harkstede nog twee maal te scoren en staan we 4-0 achter. Nu moet de ploeg uit Froombosch hun veerkracht laten zien een 4-0 achterstand herstellen is natuurlijk wel een hele opgave. C-jay neemt het initiatief en zorgt voor een eerste treffer van de ploeg in het blauw. Nadat een aanval van Harkstede wordt afgeslagen komt Froombosch in de tegenstoot nog een keer tot scoren deze keer weet Menoah het net te raken op aangeven van C-jay 4-2. Harkstede reageert door op nieuw te scoren. Froombosch komt wel steeds meer in de wedstrijd en C-jay ziet een nieuwe kans door de keeper worden gekeerd. Harkstede weet even later wel te scoren. Stef zorgt voor dat de aansluiting niet helemaal wordt verloren door te scoren. Nadat Harkstede nogmaals scoorde en de score op 7-3 zet komt nu een fase de Froombosch het initiatief overneemt eerst C-jay met zijn tweede treffer, ook Stef schiet met scherp. Nadat Niels met een goede redding wist te voorkomen dat Harkstede weer uit zou lopen schiet Stef de aansluitingstreffer in de netten 7-6. Even later komt Ryan er door en legt aan voor de gelijkmaker maar deze gaat er helaas niet in. Harkstede weet wel weer te scoren en zo gaan de ploegen 8-6 de rust in.

Na de rust komt Harkstede direct weer in de aanval maar de inzet gaat mis. Maar Froombosch is niet van plan om zich gewonnen te geven, Menoah gaat in de aanval maar krijgt de bal niet in het net. Maar Niels gaat goed doorjagen en weet de bal van een tegenstander af te pakken en schiet de bal in de netten. Harkstede wil met een geplaatst schot in de linker hoek de voorsprong uit te bouwen maar Jur die in zijn debuut ook een helft op het doel staat weet de bal knap tegen te houden. Stef weet hierna de ploegen op gelijke hoogte te schieten 8-8. Nu is het zaak om de flow vast te houden maar helaas weet de tegenstander 2 keer te scoren en staan we weer tegen een achterstand aan te kijken. Nadat Niels een schot tegen de paal ziet eindigen weet Stef weer een aansluitingstreffer te scoren. Maar Harkstede zet het verschil weer op twee, Niels brengt het verschil weer terug naar 1. Harkstede weet de voorsprong nog een keer op 2 te zetten. Maar het laatste doelpunt in dit doelpunten festijn wordt voor Froombosch gescoord door Stef. En zo komen de ploegen op een eindstand van 12-11. In een wedstrijd 11 keer scoren tegen de koploper is voor de ploeg een groot compliment waard!

Bij de afsluitende penaltyreeks is de ploeg uit Froombosch ook weer scherp en worden er ook veel ballen in geschoten.

Volgende week mag de ploeg de eerste competitiewedstrijd op het eigen sportpark spelen, tegen HS88. U bent allen uitgenodigd om onze jeugd aan te moedigen!