Froombosch houdt de nul in eigen huis

v.v. Froombosch JO9-1

HS'88 JO9-3JM

26 september 2020 9:30

VV Froombosch JO9 – HS’88 JO9

Op zaterdag 26 September staat voor de jeugd van Froombosch de eerste thuiswedstrijd van het seizoen op de agenda. Het veld was weer voorzien van de belijning dit zag er weer netjes uit.

Froombosch was in de eerste twee wedstrijden niet direct vanaf het begin scherp genoeg, en is twee keer snel op (te) grote achterstand gekomen. Dat moest nu anders, er is hier voor de wedstrijd op aangedrongen nu te voorkomen dat de tegenstander begint met de score. Deze week is het aan Froombosch om het initiatief te nemen. Na de aftrap nam Froombosch ook al snel het initiatief en werd de score door Stef geopend. Nadat C-jay een kans had en Ryan zijn schot op de paal zag eindigen. Schoot C-jay de bal even later wel in de netten en Ryan wist al snel hier na de bal ook tussen de palen te schieten. Na twee kansen van Stef en Ryan, weet Ryan even later nog twee keer te scoren en zo heeft Ryan met een zuivere hattrick Froombosch naar de 5-0 geschoten. Froombosch houd de druk er goed op en ziet later een voorzet door de tegenstander in het eigen doel gewerkt worden. Als de tegenstander er eindelijk eens door komt staat Niels het doelpunt in de weg en houd Niels het doel schoon. C-jay weet even later twee keer overtuigend de bal in de netten te schieten. Net voor de rust komt Fabian over de as van het veld door en probeert het doelsaldo nog verder op te schroeven maar de keeper staat dit in de weg. En zo gaan de beide ploegen met een 8-0 ruststand de kleedkamer in.

In de rust wordt krijgt Niels, die in het doel niet heel veel te doen heeft, de instructie om meer mee te gaan voetballen. Het spel speelde zich in de eerste helft voornamelijk op de helft van de tegenstander af. Froombosch pakt de tweede helft ook direct weer het initiatief en al snel weet C-jay weer te scoren. De druk blijft op het doel van HS’88 en even later wordt een corner door de ploeg uit Hoogezand in het eigen doel gewerkt. Niels die nu als vliegende keeper meer met het spel mee doet weet even later zelfs 2 keer te scoren. Twan komt even later ook mooi vrij voor het doel helaas gaat zijn inzet net langs de verkeerde kant van de paal. C-jay weet hierna wel twee keer te scoren ook Ryan komt nog een keer tot scoren. Nadat een schot van Twan door de keeper wordt tegen gehouden weet onze vliegende keeper nog wel weer twee keer te scoren. Net voor het eindsignaal weet C-jay nog een keer te scoren en staat er een eindstand van 18-0 op het scorebord.

In de afsluitende penaltyreeks weet de ploeg het succes van de wedstrijd door te zetten en alle ballen er in te schieten. Ook nu houd Niels bijna de nul, er wordt nog een keer gescoord door de ploeg uit Hoogezand en zo wordt de eer wordt nog gered met een hele mooie Panenka wordt Niels en al het aanwezige publiek verrast, en dit leverde nog een klein applaus voor de penalty nemer.

We willen alle aanwezige supporters bedanken voor de support. Net voor het schrijven van het verslag hebben we te horen gekregen dat we de volgende wedstrijd zonder de supporters moeten gaan spelen vanwege de maatregelen vanuit de overheid in de strijd tegen het Corona virus. We hopen dat ieder weer snel welkom is om onze jeugd aan te moedigen.