Froombosch JO9 kampioen!

9674AL
WINSCHOTEN
tel. 0597-413848

Na de zomerstop kon er eindelijk weer gevoetbald worden de kinderen hadden er weer zin in. Op de trainingen vroegen de kinderen al een tijdje ‘wanneer gaan we weer wedstrijden spelen?’

Maar 11 september was het dan eindelijk zover de eerste wedstrijd van het seizoen stond op het programma. De tegenstander was HS88, Froombosch nam in deze wedstrijd direct het initiatief en kreeg al snel een paar kansen maar de ploeg uit Hoogezand opende de score. Nadat Wessel de lat raakte wist de ploeg uit Froombosch het doel wel te raken en gingen uiteindelijk met een 1-10 voorsprong aan de ranja. De tweede helft is alle schroom weg en gaat de ploeg door en weet uiteindelijk met een 2-25 naar huis te gaan.

De tweede wedstrijd is Thuis tegen SJO-NWWC. Voor de wedstrijd gaat de jeugd samen met de spelers van de JO7 en de Sponsor, Van Calker grondverzet - transport, op de foto omdat de ploeg dit seizoen in mooie nieuwe teneus is gestoken. Deze wedstrijd is de ploeg een stuk scherper en begint snel met het maken van doelpunten in de rust staat de ploeg al op een 17-2 voorsprong. De tweede helft ging het scoren gewoon door en is er uiteindelijk met 28-3 gewonnen.

In de derde wedstrijd staat er een sterkere tegenstander op het programma, we moeten nu een uitwedstrijd spelen in en tegen Wildervank. De ploeg uit Wildervank is duidelijk niet van plan om Froombosch de punten cadeau te doen, de thuis ploeg opent ook de score en Froombosch heeft in deze wedstrijd ook meer moeite om tot scoren te komen. Met de rust staat er een 4-4 stand op het scorebord. Na de rust komt Froombosch sterker het veld op en weet de score nog in het voordeel om te buigen en gaat de ploeg uit Froombosch met een 7- 10 overwinning naar huis.

De vierde wedstrijd is de derby tegen SGV. De gasten uit Schildwolde blijken een effectieve tegenstander, waar Froombosch veel kansen nodig heeft om te scoren gaat de ploeg uit Schildwolde duidelijk beter om met hun mogelijkheden. Hierdoor staat er een nipte overwinning op het scorebord de 8-6 is goed genoeg voor de punten maarde score was niet een goede afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Zaterdag 9 oktober staat al weer de laatste wedstrijd op het programma, nu hebben we een uitwedstrijd in Winschoten tegen BATO. Bij aankomst stond de tegenstander met een grote ploeg spelers klaar om de jeugd van Froombosch het nog even moeilijk te maken. Maar deze wedstrijd is Froombosch die direct het initiatief neemt en de score opent. De ploeg uit Winschoten komt uit een counter nog op gelijke hoogte. Maar met de rust zit de ploeg uit Froombosch al goed in het zadel en staat op een comfortabele 6-1 voorsprong. De tweede helft is de ploeg in gedachten al een beetje bij het kampioenschap en komen niet meer dan 2 x tot scoren maar achterin staat ook alles goed en wordt ook niets meer weggegeven en zo wordt ook de laatste wedstrijd gewonnen met een 1-8 score.

Het kampioenschap is binnen!! Omdat deze week niet alle spelers aanwezig waren en het kampioens wedstrijd op vreemde bodem is gespeeld, zal er voor alle kinderen die deel hadden in deze mooie prestatie op Zondag 24 oktober nog de gelegenheid zijn om onder gegenot van een patatje een kleine huldiging te krijgen!