Oefenwedstrijd Froombosch JO13 - Middelstum JO13

23 april 2019 9:15

Vandaag, 20 april, staat de oefenwedstrijd tegen de JO13 uit Middelstum op de agenda. Middelstum is de koploper in de 3e klasse, net zoals onze jongens dat in de najaarscompetitie ook waren.

Nadat de beide ploegen de eerste minuten gebruiken om elkaar wat af te tasten, gaat al snel het tempo omhoog. De eerste kans is voor Middelstum. De hoekschop levert uiteindelijk geen schot op doel op. Daarna is Froombosch aan de beurt. Jonas weet Tim vrij te spelen, die op zijn beurt echter niet langs de keeper komt. Ook de tweede kans begint bij een goede voorzet van Jonas. Via Tim komt de bal bij Tiemo, die de keeper weer op zijn weg vindt. De afvallende bal wordt door Daan hard op doel geschoten en belandt via een speler van de tegenpartij ongelukkig in het doel. In de zevende minuut staat de 1-0 al op de borden.

Jonas krijgt de ideale kans op 2-0 na goed voorbereidend werk van Tiemo. Zijn halve schot belandt echter op de paal. Even later moet Ramon ingrijpen om een tegentreffer te voorkomen. Hij doet dat met overtuiging. Uit de daarop volgende counter weet Jonas met een schitterende bal van eigen helft Tiemo vrij te spelen. Tiemo komt op snelheid langs de verdediging van Middelstum en rondt beheerst af: 2-0. De 3-0 volgt vrijwel direct aansluitend als Jonas een corner van Daan eenvoudig binnen kan lopen. Jordy, die koud in het veld staat weet uit een lastige hoek bijna de 4-0 te maken. Zijn bal krult net voorlangs. Ook Middelstum laat zich niet onbetuigd. Een grote kans voor de snelle vleugelspits van Middelstum wordt door Roy met moeite gekeerd. De rebound gaat hoog over. Even later moet Bjorn ingrijpen bij een aanval van de tegenstander. Hij doet dat goed, zoals hij de hele eerste helft goed staat te verdedigen.

De volgende kans voor Froombosch lijkt een kopie van het tweede doelpunt. Weer een mooie pass van Jonas op Tiemo. Tiemo gaat weer op snelheid langs de verdediging. Maar deze keer staat helaas de paal een nieuwe treffer in de weg. Uiteindelijk weet Middelstum ook een treffer te maken. Na slap verdedigen van onze jongens is het schot van dichtbij onhoudbaar voor Roy. Het is aan Sem te danken dat niet direct aansluitend ook de 3-2 valt. Hij grijpt overtuigend in en voorkomt dat de tegenstander alleen op het doel af kan gaan. Het tempo van de wedstrijd is hoog en het is zeer vermakelijk om naar te kijken. Jonas krijgt een kansje maar krijgt de bal niet onder controle en schiet tegen de keeper op. Jordy mist met een afstandsschot. De 4-1 wordt uiteindelijk ingeleid door Jonas die haast vanaf de zijlijn met een zeer bekeken hoge bal de keeper probeert te verschalken en hier ook bijna in slaagt. Via de vingertoppen van de keeper belandt de bal voor de alert reagerende Jasper die niet aarzelt en de bal hard binnen schiet.

Inmiddels is de officiële speeltijd verstreken, maar de scheidsrechter geniet blijkbaar ook van de wedstrijd en laat nog even doorspelen. Beide ploegen weten hiervan te profiteren. De 5-1 is van Daan die de bal binnen kan schieten nadat de keeper een pegel van Tiemo niet onder controle krijgt. En op slag van rust maakt Middelstum 5-2. Een speler van die ploeg omzeilt onze verdediging. Zijn schot wordt door Roy niet klemvast gepakt en daarna eenvoudig binnengetikt.

De tweede helft laat bij beide ploegen nog steeds veel inzet zien. Maar de scherpte in de passing ontbreekt. Bij Froombosch heeft een aantal spelers van positie gewisseld. Sommigen moeten zichtbaar wennen aan hun nieuwe plek. Beide ploegen krijgen kleine kansjes. De tweede helft is al flink gevorderd als Jordy een grote kans krijgt, maar de bal wild over het doel schiet. De 5-3 voor Middelstum valt uit een snelle counter en is voor Roy niet te stoppen. Daarop krijgt Tim twee grote kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. De eerste gaat recht op de keeper af en de tweede gaat net naast. De 6-3 valt alsnog als Jonas de bal uit een corner gedecideerd binnenkopt.

In het laatste deel van de wedstrijd krijgen beide ploegen nog meerdere kansen om de score uit te breiden. Bjorn toont een knap staaltje balcontrole als hij de bal met het lichaam aanneemt en direct schiet. De bal gaat net over. Ook een bal van Middelstum gaat net over. Vervolgens wordt een goede voorzet van Ramon door een speler van Middelstum bijna in eigen doel gewerkt. En de laatste kans van Middelstum wordt door goed ingrijpen van Harjan voorkomen. En zo blijft het in een zeer vermakelijke wedstrijd bij 6-3.

En wat valt er voor Froombosch te leren als je van de koploper uit de derde klasse op deze manier kan winnen, maar ondertussen in de tweede klasse moeilijk een voet aan de grond krijgt? Dat je blijkbaar net te groot bent voor het servet, maar te klein voor het tafellaken…. Hopelijk weten de jongens de teamspirit die ze hier lieten zien, in het vervolg van de competitie vast te houden.