Informatiebrief rondom maatregelen einde competitie

3 april 2020 15:15

Beste leden van v.v. Froombosch, familie en supporters,

Het zijn bijzondere tijden. Het Coronavirus bepaalt voor een belangrijk deel ons leven. Uit zorg voor onze kwetsbare naasten moeten we de virusuitbraak onder controle krijgen. Niet gezamenlijk kunnen sporten is, hoe vervelend ook, van ondergeschikt belang. Het kabinet heeft deze week verder aangescherpte regels bekendgemaakt. Tot 1 juni mogen er geen georganiseerde activiteiten plaatsvinden. Waar eerst nog een beperking vanaf 100 personen gold, is dit nu niet meer het geval en geldt de maatregel voor alle activiteiten, ongeacht het aantal deelnemers. De gezondheid van een ieder is het belangrijkste dat telt.

De KNVB heeft besloten dat de amateurcompetities niet meer worden hervat.

Met het oog op de dinsdag door het kabinet aangekondigde maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft de KNVB na beraad besloten dat de competities van het amateurvoetbal dit seizoen niet meer worden hervat. Dat geldt voor de mannen, vrouwen en jeugd, in de zaal en op het veld, op alle amateurniveaus* en in heel Nederland. Door de nieuwe overheidsmaatregelen is het niet meer toegestaan om tot en met 28 april te voetballen.

Voor Froombosch als vereniging is de sluiting natuurlijk ook zeer vervelend. We missen de reuring op ons sportpark, op de wedstrijddagen en trainingsdagen, maar ook de andere activiteiten die voor dit jaar nog gepland stonden kunnen geen doorgang vinden. Op het sportieve- en sociale vlak is dit vervelend, maar ook financieel gezien is het een aderlating. Geen activiteiten en bezoekers betekenen ook geen inkomsten uit de exploitatie van de kantine. We kunnen dit seizoen gelukkig aan de verplichtingen voldoen, echter treffen we als bestuur wel een aantal maatregelen om het financiële verlies te beperken. Waarschijnlijk kunnen we daarnaast aanspraak maken op voorzieningen vanuit de overheid die in het kader van de ‘Coronacrisis’ in het leven zijn geroepen. Ook andere instanties zoals de KNVB denken mee met de verenigingen. Alle voetbalverenigingen kampen met dezelfde uitdagingen. Uit voorzorg hebben we alle kosten tegen het licht gehouden om geen onnodige kosten te maken. Op deze manier komen we zo sterk en gezond mogelijk uit deze situatie. Als vereniging zijn we financieel gezond en door tijdig te acteren beperken we het verlies zoveel mogelijk.

In ieder geval zijn alle activiteiten tot 1 juni op ons sportpark afgelast. Verder is besloten om v.v. Froombosch Events dit jaar geen doorgang te laten vinden. Ontzettend jammer, maar in deze situatie niet wenselijk en passend.

Wellicht dat er aan het einde van het seizoen nog een andere activiteit kan worden georganiseerd, maar zoals u begrijpt hangt dat volledig af van de omstandigheden.

Rest mij u te informeren dat de bloemenactie, in aangepaste vorm, wel doorgang vindt. In samenspraak met de organisatie wordt de uitgifte dusdanig georganiseerd dat alle richtlijnen rondom het COVID-19 virus in acht worden gehouden. U kunt de formulieren tot as. maandag 6 april inleveren in de brievenbus van de familie Ottens.

Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn of veranderde maatregelen komen vanuit de overheid of KNVB zullen we dit met u communiceren.

Voor nu wens ik u allen veel gezondheid en sterkte toe om deze situatie goed te doorstaan.

Hartelijke groet,

Namens het bestuur van v.v. Froombosch,

Chiel Mulder

voorzitter