Froombosch 1 wint in Yde bij Yde de Punt

14 maart 2017 10:00

Froombosch moest vandaag op bezoek bij Yde de punt, de eerste ontmoeting van deze ploegen won froombosch met 3-1, en met 1-1 gelijkspel 2 week terug thuis tegen Harkstede ging de ploeg van trainer Johan Postma met vol goede moed richting Yde de punt. En Johan stuurde dan ook de volgende elf het veld in.
Doelman Arne Dijkhuis verdediging Manfred Hageman, Kevin Huizinga, Derk Hofman, Bart Wiltjer het middenveld bestond uit Martin Schreijer Danny Huizing, Chiel Mulder en Robert Paarhuis en de aanvallers waren Ali Mugtar en Tim Schreijer.
1e Helft

Froombosch begon slordig aan de wedstrijd met onnodig veel balverlies vooral achterin waren Derk en Kevin te onrustig in de opbouw en hanteerde te snel de lange bal. De tweede bal werd niet gewonnen door Froombosch en waardoor Yde de punt in hun spel kwam. Froombosch had wel balbezit maar deedt er niks mee, Derk dribbelde op richting het middenveld probeerde via de crosspass Tim Schreijer te bereiken maar dat lukt niet waardoor Yde de punt in balbezit kwam de middenvelder van Yde de punt pikte de bal op en gaf een steekpas door het centrum van Froombosch Derk stapte te laat voor buitenspel en de spits van Yde de punt ging richting Arne en schoot de bal beheerst langs Arne 1-0 Yde de punt. Zou Froombosch nu dan wakker geschud zijn, het antwoord was ja Froombosch werd wakker begon redelijk op te bouw op een veld waar een boer zijn koeien niet eens wou hebben staan zo slecht was het veld. Wederom mocht Froombosch bouwen van Yde de punt er werd geen druk gezet door Yde, Kevin en Derk konden vrij in schuiven met de bal en dit keer mocht Derk inschuiven met een mooie steekbal stuurde hij Tim Schreijer weg richting het doel van Yde, maar Tim moest eerst nog harde tackel ontwijken en schuift de bal onder keeper door en de 1-1 was een feit. Froombosch wou door drukken en Yde de punt had veel overtredingen nodig om de aanvallen van Froombosch te stoppen. De Scheidsrechter van dienst dhr. Strampel zou na vandaag wel eens een nieuw fluitje moeten kopen. Maar verder ook een prima wedstrijd van deze meneer en hielt de wedstrijd ook kort, waar Yde de punt niet altijd blij mee was. Na wat afstandsschoten van Martin Schreijer had de keeper alle moeite mee en verder waren er ook geen kansen meer de ruststand was dan ook 1-1.
2e Helft

Na de rust wou Froombosch snel de 1-2 maken en daardoor het spel van beide ploegen niet altijd aan te zien was. Ali mugtar was in de 2e helft een plaag voor de verdediging van Yde de punt Ali gaf soms geen krimp en daardoor ging Yde de punt nog harder spelen. Yde de punt ging 2e helft wat opportunist spelen de verdedigingen van Froombosch moest dus alert blijven en Kevin pikt de bal op na een fout in speelpas van Yde de punt en verlegde het spel richting Ali die de linkback te snel af was Ali kapt de tegenstander uit en u raad het al een overtreding van de linksback. Chiel mulder ging achter de bal staan en legde bal voor de keeper van Yde de punt ging er onder door en Robert Paarhuis kopt de bal tegen de touwen mooi man 1-2. Kreeg Yde de punt dan geen kansen jawel die kregen ze wel Yde de punt probeerde via de lange bal zijn snelle spits instelling te brengen, met een kleine achterstand ging Manfred Hageman achter de spits aan en op het moment dat de spits dacht dat hij zijn tegenstander kwijt was en wou schieten was daar Manfred die met een fantastische slijding de 2-2 voor kwam. De laatste 15 min golfde het spel heen en weer waardoor de linies te groot waren voor het middenveld, Yde de punt pompte de ballen er maar in en met de hoop dat die goed valt maar de verdediging hielt met kunst en vliegwerk stand bij de omschakeling was het de lange bal van Robert Paarhuis die Ali Mugtar weg stuurde Ali dribbelde de zestienmeter binnen en wou schieten maar het schot kwam via de keeper bij Kevin Huizinga terecht die de bal beheerst tegen de touwen schoot 1-3 Froombosch. Yde de punt bleef maar komen met de lange bal en Froombosch wou rust hebben in hun spel. Maar Yde de punt zette met veel mensen druk en Froombosch kwam hier moeilijk onderuit waardoor de supports langs de kant vaak moesten bukken om geen hersenbeschadiging op te lopen door een bal die over de zijlijn werd geschoten. Yde de punt bleef maar druk de bal kwam aan de linkerkant van Yde de punt de linkshalf kon ongehinderd de voorzet geven, en de spits van Yde de punt zet zijn schoen tegen de bal keeper Dijkhuis kon zijn handen niet goed achter de bal krijgen. En verdwijnt over de doellijn 2-3 en met nog 6 min officiƫle speeltijd en ongeveer 4 min blessure tijd moest Froombosch de 2-3 over de streep te trekken Yde de punt wou druk zetten maar kon verder niks meer brengen. En scheidsrechter Strampel floot dan ook voor het einde van de wedstrijd en de 3 punten voor Froombosch is dan ook een feit.

Volgende week speelt Froombosch een thuiswedstrijd tegen Tynaarlo waar Froombosch in Tynaarlo naar slachtbank liet leiden en dit zeker wilt rechtzetten u bent dan ook van harte welkom volgende week aanvang wedstrijd 14:00 uur.