VV Froombosch komt tekort tegen Blauw Geel

Blauw Geel'15 4 (zon)

6 oktober 2019 10:00

Onbekend

Zondagmorgen 6 oktober stond de tweede thuismatch op het programma. Zou het tegen hekkensluiter Blauw Geel lukken om de eerste driepunter te pakken?

We begonnen als volgt:

Keeper: Rob van D.
Verd: Rob de J., Michael, Arnold en Johan
Midd: Dennis P., Kevin en Simon
Aanv: Alex, Herman en Robert

Wissels: Dennis H., Martijn en Gerlof

Froombosch stond direct al onder druk tegen een jonge en beweegelijke ploeg. Ik geloof dat alleen Rob de J. de leeftijd had van de tegenstanders. Toch kwamen we na een kwartier al op 1-0 door een knappe actie van Robert. Helaas ging het daarna in korte tijd mis. Door onnodig balverlies geven we gewoon 2 goals weg. Voor dat we het doorhadden stond het 3-1 voor de Stadjers. Toch kwam Froombosch nog voor rust terug tot 3-3. Nadat eerst Kevin op de kruising had geschoten, schoot een verdediger van Blauw Geel in eigen doel. De 3-3 werd binnengetikt door Robert nadat de keeper een vrije trap van Dennis P. aan zich voorbij liet gaan.

Met Dennis Hofman in de gelederen als verse kracht, begonnen we de tweede helft sterk. Robert mistte een dot van een kans en ook kon Dennis een paar keer van links gevaarlijk opkomen. We deden nu niet onder voor hen, al hadden we moeite met hun beweegelijkheid. Het was jammer dat Dennis na een kwartiertje moest afhaken. Het bleef lang 3-3, maar 20 minuten voor tijd kopte Alex een corner helaas richting het eigen doel. Rob redde nog knap, maar kon de rebound binnengetikt worden. Deze klap kwam Froombosch niet meer te boven en liepen de Stadjers uiteindelijk zelfs uit naar 3-7.

Froombosch 2 kent dus een slechte start van de competitie. Het valt op dat we delen van de wedstrijd sterker zijn  dan onze tegenstander, maar dat we veel balverlies lijden en makkelijk goals tegenkrijgen. Het kan natuurlijk ook zijn dat ploegen uit de stad ons niet liggen, maar hopelijk pakken we binnenkort eens de volle buit.

Komende zondag geen wedstrijd, maar wel op donderdag 17 oktober in Boven Pekela tegen de Pekelder Boys.

Sportieve groet,

Froombosch 2