In kansrijke wedstrijd verloren van een effectieve tegenstander

Pekelder Boys JO9-1

12 september 2020 9:30

Pekelder Boys JO9 – Froombosch JO9

Nadat 7 maart de laatste competitiewedstrijd gespeeld was en we een veel langere zomerstop hadden dan gewenst. Mocht de jeugd van Froombosch eindelijk weer een wedstrijd spelen. De tegenstander was in eerste instantie niet bij ons ingedeeld maar nadat FVV plaats had gemaakt is dit gat ingevuld door de ploeg uit Nieuwe Pekela.

De voetballertjes hadden al een half jaar geen wedstrijd meer gespeeld, ze hadden er allemaal weer veel zin om een wedstrijd te spelen. In de selectie waren een paar wijzigingen geweest. Dus is het bij de aanvang van de competitie wel even spannend.

Aan het begin van de wedstrijd is wel goed te zien dat de jeugd het wedstrijdritme nog niet helemaal heeft. De tegenstander was al snel gevaarlijk met de eerste kans van de wedstrijd. Froombosch had hier nog niet direct een antwoord op. En al snel kwam de tegenstander weer door en schoot met scherp en zet de eerste treffer in de boeken. Froombosch komt nu met een antwoord Niels krijgt een bal door het midden en mag alleen naar het doel van de tegenstander maar de keeper staat de gelijkmaker in de weg. De tegenstander heeft al snel weer een kans en schiet de bal in de strak ik de hoek ver buiten het bereik van onze keepster. Froombosch krijgt wel steeds meer balbezit en krijgt steeds meer kansen. Eerst Stef die zíjn inzet niet in de netten ziet eindigen, daarna Niels die het geluk niet aan zijn zijde heeft. Even later heeft Stef nog twee keer pech dat de keeper een doelpunt in de weg staat. Even later hebben C-jay en Niels nog doelpogingen die ook een beter lot hadden verdiend. Waar de kansen door Froombosch niet worden verzilverd is de tegenstander wel effectief zij komen ze er na enige tijd eruit en weten wel te scoren en komen zo op een 3-0 voorsprong. Nadat Stef nog een kans krijgt is het C-jay die de score voor Froombosch wel weet te openen. De eerste treffer voor het nieuwe seizoen is een feit. De tegenstander is wakker geschud en heeft hier na twee aanvallen en deze resulteren beide in een doelpunt en zo kijken we weer tegen een grote achterstand aan. Ryan probeert via een mooie counter de schade weer te herstellen maar de keeper staat een doelpunt in de weg. Bij de laatste aanval voor de rust houdt onze keepster Caitlynn de ploeg nog op de been. En gaan we de rust in met een 5-1 achterstand.

Na de rust komt Froombosch een stuk scherper het veld op en nam het initiatief van de wedstrijd direct over. Al snel had Fabian een kans om de score voor Froombosch op te schroeven maar had geen succes. Even later kwam Ryan aan de bal en ging met een mooie dribbel naar het doel van de tegenstander maar zag de inzet net langs de verkeerde kant van de paal langs gaan. Even later heeft Stef meer geluk in de afronding en zet de 5-2 op het scorebord. En Fabian komt ook door en schiet de bal overtuigd. Later weet Stef nadat hij 5 tegenstanders heeft uitgekapt de bal in het zijnet te schieten. Ook een andere kans ziet hij niet in het doel eindigen. In een kleine opleving weet de ploeg uit Nieuwe Pekela nog 2 maal te scoren waarvan een wel heel mooi in de kruising van het doel van Niels was gevlogen van uit een haast onmogelijke hoek geschoten. Net voor het einde van de wedstrijd weet Ryan de eindstand van 7-4 op het scorebord te schieten.

In de afsluitende penaltyreeks is Froombosch wel scherp en weet haast iedereen te scoren. Niels houd het doel op een na schoon.

Na een halfjaar mag er eindelijk weer worden gevoetbald en de jeugd van Froombosch begint weer op stoom te komen. Ze kijken al uit naar de volgende wedstrijd in en tegen Harkstede.